Tom Murphy, San Francisco, 1947.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
"Self-discovery through a camera? I am scared to look for fear of discovering how shallow my Self is! I will persist however … because the camera has its eye on the exterior world. Camera will lead my constant introspection back into the world. So camerawork will save my life."
"When you try to photograph something for what it is, you have to go out of yourself, out of your way, to understand the object, its facts and essence. When you photograph things for what ‘Else’ they are, the object goes out of its way to understand you"
.
Tom Murphy, San Francisco, 1948.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Minor White
Tom Murphy, San Francisco, 1948.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Minor White
Tom Murphy, San Francisco, 1947.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Minor White Minor White
Tom Murphy, San Francisco, 1947.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1947.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Minor White Minor White Minor White Minor White
Tom Murphy, San Francisco, 1947.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1947.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1947.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1947.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
En un período particularmente intenso de actividad creativa entre 1948 y 1950, Minor White produjo tres secuencias fotográficas que expresaban su amor y sentimientos sexuales por los hombres. Con la intención de usar la cámara como herramienta para el autodescubrimiento, White creía que todas sus imágenes eran espejos de si mismo; de ahí el título inusual de la primera secuencia, The Temptation of Saint Anthony Is Mirrors (La tentación de San Antonio son espejos). La secuencia comprende treinta y dos fotografías del estudiante de White, Tom Murphy. Las fotografías de las manos y los pies de Murphy se intercalan con el grupo más amplio de retratos y estudios basados en la historia del arte, tanto religioso como secular, desde el cadáver de Cristo hasta la escultura griega antigua.
Minor White Minor White Minor White Minor White Minor White
Tom Murphy, San Francisco, 1947.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1947.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1947.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1947.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1948.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Minor White Minor White Minor White Minor White Minor White
Tom Murphy, San Francisco, 1948.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1948.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1948.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1948.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1948.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
La fotografía de White del cuerpo atlético y ágil de Tom Murphy, San Francisco, comunica la compleja mezcla de sentimientos que White tenía en su trabajo y la sensación de que lo manejó con la mayor reverencia y cuidado.
Minor White Minor White Minor White Minor White Minor White Minor White
Tom Murphy, San Francisco, 1948.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1948.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1948.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1948.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1948.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
Tom Murphy, San Francisco, 1948.
The Minor White Archive, Princeton University Art Museum
No hay comentarios:
Publicar un comentario