diumenge, d’agost 05, 2018

Austria, una certa obsessió


Franz Werner Tamm, 
Stillleben mit Kaninchen, Blumen und Früchten (1720-24)
Belvedere, Viena

Franz Werner Tamm, 
Stillleben mit Meerschweinchen, Blumen und Früchten (1720-24)
Belvedere, Viena

Des del segle XVIII, qualsevol pot afirmar que una certa obsessió recorre Viena, en aquest cas una obsessió floral. Les raons d'aquesta especialitat austríaca no són del tot obvies, però la investigació d'arxius han posat de manifest, entre altres coses, una molt activa col·laboració de l'Acadèmia de Belles Arts de Viena i la fàbrica de porcellana. L'acadèmia va instituir una classe específica de pintura floral que va esdevenir una part del procés de producció de peces de porcellana, les quals eren molt demandades per la creixent classe mitjana i les noves modes Biedermeier.

Johann Baptist Drechsler
Blumenstillleben, 1786
Belvedere, Viena

Johann Baptist Drechsler
Großes Blumenstillleben mit Vögeln (1799)
Belvedere, Viena

Pauline Koudelka-Schmerling
Blumenkranz mit Madonnenrelief, 1834
Belvedere, Viena

Franz Xaver Gruber 
Blumenstück, um 1838
Belvedere, Viena

Josef Nigg
Blumenstrauß (1838)
Belvedere, Viena

Ferdinand Georg Waldmüller
Stillleben mit Früchten, Blumen und silbernem Pokal, 1839
Belvedere, Viena

Josef Lauer
Blumenstillleben, 1839
Belvedere, Viena

Hans Makart
Dekoratives Blumenbouquet, 1884
Belvedere, Viena

Olga Wisinger-Florian
Blühender Mohn (1895-1900)
Belvedere, Viena

Marie Egner
In der Laube, c. 1901
Belvedere, Viena

Olga Wisinger-Florian
Bündel Feldblumen, c. 1906
Belvedere, Viena

Gustav Klimt
Bauerngarten mit Sonnenblumen, 1907
Belvedere, Viena

Gustav Klimt
Sonnenblume (1907-08)
Belvedere, Viena
Egon Schiele
Dr. Franz Martin Haberditzl, 1917
Belvedere, Viena

+Informació: https://www.belvedere.at/de