viernes, diciembre 09, 2011

La Mirada de Francis Meadow Sutcliffe



Nascut en Headingly, Leeds en 1853, Francis Meadow Sutcliffe era fill de Thomas Sutcliffe, artista, professor i crític d'art. Thomas, propietari de la que probablement va ser una de les primeres càmeres fotogràfiques a Leeds, va veure l'enorme potencial d'aquest nou mitjà en el futur.

El jove Frank, des de la seva adolescència, començarà a explorar i investigar, ajudat sens dubte pel seu pare, les possibilitats que oferia aquest nou mitjà d'expressió, la qual cosa el durà portarà a utilitzar la càmera com una eina creativa i no com un simple mitjà recreatiu.

 Pescadors de Whitby (1885)

 Vaixells al port de Whitby (1880)


Homes amb barret de Quayside en Whitby (1879)

Nens a la platja recollint deixalles per vendre  (1880)

L'any 1870, la família es va traslladar a Whitby, lloc on sovint havien passat les vacances. Al desembre de l'any següent, a l'edat de 43 anys va morir Thomas, el pare de Frank. Abans de la seva mort havia suggerit al seu fill la possibilitat de dedicar-se a la fotografia de forma professional, cosa a la qual sembla que la seva mare s'oposava, ja que Frank Sutcliffe va arribar a comentar "... ella m'hauria ofegat si mostrava alguna inclinació per ser artista. Pensava que tots els artistes eren uns llunàtics", però la dedicació professional de Frank esdevindrà el suport econòmic de la família.

Frank Sutcliffe crearà el seu primer estudi de fotografia en Tunbridge Wells, però no li va anar molt bé, així que va tornar a Whitby i va obrir un estudi en un vell taller en desús. I aquesta vegada sí que comença a guanyar-se la vida.

Whitby (1880)

Port de Whitby (1890)


"The Water Rats" (1889-91) Tal vegada sigui la fotografia més famosa de Frank Sutcliffe a causa de l'escàndol que va provocar. Sutcliffe va ser excomunicat pel clergue de Whitby, qui va considerar aquesta fotografia com un arma de corrupció.

Tres nois al costat d'un coble (1880)

Nens banyant-se (1886)


Tres nois feliços (1889)

Dones i fills de pescadors (1890)

Sense Títol (1890)

  Excitació (1890)


Noies netejant musclos (?)

Hora de dinar (1889-91)


Polly Swallow (1889)

Entre naps (?)

Pastor amb vaques prop de l'Abadiá de Whitby

Dones filant  (?)

Sense Títol (?)

+Informació:

http://www.sutcliffe-gallery.co.uk/
http://en.wikipedia.org/wiki/Francis_Meadow_Sutcliffe

6 comentarios:

julianen dijo...

la foto de las ratas de agua es de una belleza sublime - no te lo puedes creer pero la palabra que veo aqui bajo en color verde para que la ponga para verificar el contenido de mi mensaje es: M I N G A
estas concesiones libidinosas por parte de de google hacie tu persona son inadmisibles, ya se me ha ido de la cabeza lo que queria decir de la foto

Xim dijo...

No me extraña que lo excomulgaran, entre varias de esas fotos con niños desnudos, la de "Excitación" con esa colección de culetes masculinos adolescentes, y la de "Entre los nabos", cantaba por los cuatro costados, je, je, je...

Bromas aparte, muy buenas todas, las portuarias parecen grabados en vez de fotos...

bssssss

Uno dijo...

Qué fantásticas fotos. Parecen esas ilustraciones que idealizan la realidad.

Xavier dijo...

tinc al blog anterior una entrada d'ell amb imatges que en varen costar trobar una barbaritat... tot i aixos alguna de la que hi han aqui no recordo que i foren. Com sempre...bona entrada.

senses and nonsenses dijo...

no he entendido muy bien qué quieres decir con esa diferencia entre la cámara como herramienta creativa y como medio recreativo. no sé si tiene que ver con una intención artística. las de el puerto de Whitby son como pinturas, y hay algunas bellísimas.
no sé pronunciarme sobre la mirada pedófila del fotógrafo, pero de la del clérigo no me cabe duda.

Pilar dijo...

¡magníficas!
a quien se ve encima de las muejres de pescadores parece una escultura, seguro que no, es un tema mucho más reciente en las ciudades ese. Y de la excomunión me río yo, eso es porque pensarían que les quitaba "mercado". Cuánta hipocresía y doble moralidad