divendres, d’abril 15, 2011

Xavier Miserachs: Barcelona en Blanc i Negre

Xavier Miserachs

"El fotògraf no té una classe social concreta que l’aculli. No és un obrer ni un empresari, ni un finolis ni un brivall, però és capaç de fer qualsevol aquests papers i molts més. Per mi, el fotògraf practica sempre el transfuguisme social "

Xavier Miserachs

Guàrdia Urbà (1958)

Immigrants a les rodalies de l'Estació de França (1962)

Carrer Escudellers (1962)

Xavier Miserachs és un dels fotògrafs essencials de la segona meitat del segle XX. Pertanyent a la generació dels 60 que des de Barcelona promourà la renovació del món de la fotografia. Juntament amb Oriol Maspons, Leopold Pomés i Ramon Masats crearan un nou llenguatge fotogràfic.
Un fotògraf del carrer i de les seves gents, que aconsegueix captar com ningú l'ambient d'aquest, convertint el seu treball en un excel·lent documental del seu temps.

Nascut en la Barcelona de 1937, estudia medicina, començant a interessar-se per la fotografia. Després de l'èxit de les seves primeres mostres, col·laborarà amb diverses revistes, Triunfo, Interviú, Gaceta Ilustrada, La Vanguardia, etc. gràcies a les quals viatjarà per gairebé tothom, fent d'una de les seves grans aficions la seva forma de vida. Corresponsal en diversos llocs, il·lustrador, viatger incansable la qual cosa no li impedeix tenir alguna aventura amb el món del cinema, dos films underground dirigits per Enrique Vila Matas i Emma Cohen, així com la direcció i producció de dos curtmetratges "AMÉN" i "Historieta muda".

Autor de diversos llibres de fotografia entre els quals destaca indubtablement "Barcelona, blanc i negre", algunes de les imatges de les quals acabaran convertint-se en icones d'una època. Miserachs mor en 1998 després de rebre nombrosos premis.

Sereno davant del restaurant "Los Caracoles" (1962)

Floreta a la Via Laietana (1962)

El Born (1962)

Dues senyores a la Plaça Reial (1962)

Pensión "La Favorita" al carrer Arc de Sant Pau (1962)

Passeig de Gràcia (1962)

Carrer Balmes amb Diagonal (1962)

Carrer Pelai (1962)

"Despacho de Futbol", Les Rambles, (1962)

Biscuter a l'autovia de Castelldefels (1962)

Tramvia 36 (1965)

+Informació:

http://www.xaviermiserachs.com/
http://www.flickr.com/photos/arxiu-macba/

13 comentaris:

Hogar De Cine ha dit...

Excelente Blog, primera vez que me paso, y me doy cuenta que es muy bueno, muchos posts, y mucho tiempo en esto. Yo estoy recién empezando :)

Te invito a que te pases por mi Blog de Cine ;)

Hogardecine.Blogspot.com

Joaquín

Saludos.

Xim ha dit...

Me ha gustado la última foto y esa manera de apretujarse en el tranvía, je, je, je, je...

bss

pon ha dit...

Qué blanco y negro tan gráfico de una época en gris. Fascinantes imágenes de una vida que ha cambiado tanto pero tan reconocible. Me encantan.

senses and nonsenses ha dit...

¡¡¡Chulísimas!!!
hemos cambiado nosotros, MUCHO, pero Barna ahí está, como siempre, tan guapa.
me han encantado.

un abrazo.

Champy ha dit...

Veo a un gran admirador de Bunuel en el...El Bruto, Los Olvidados, La Ilusion Viaja en Tranvia, El Diario de una Recamarera....

Y me da un gustooo...no soy egoista.

2046

Joaquinitopez ha dit...

No comenté ayer por que me dejó impresionado la fuerza de la imagen y la violencia con que nos planta delante de una España mísera que a menudo olvidamos. Aquel país está en esas imágenes aun vivo. Magnífico fotógrafo y magnífica entrada.
Un abrazo

Joao Baptista ha dit...

Todos os meus amigos que já visitaram Barcelona, adoraram o ambiente da cidade

Uno ha dit...

Como dices, muchas de sus fotos son iconos de una época, de un pais. Te puedes imaginar que es un tipo de fotografía que admiro especialmente.
¡Qué inmenso!

Mery ha dit...

Es impagable la herencia que nos han dejado estos fotógrafos de lo cotidiano.
Me gustan y los admiro por encima de todo.
Un abrazo

MM de planetamurciano ha dit...

Es como la barcelona ke se describe en "La plaza del diamante", en "Nada", "Últimas tardes con Teresa" y en tantas otras; no tuvieron ke ser años fáciles, pero esas fotos hasta son capaces de producir nostalgia.

Xavier ha dit...

Una Barcelona encara molt propera per molts de nosaltres.

Pilar ha dit...

Me encanta la moda de los años sesenta, atrevida y de aperturismo, como si despertase de un letargo.
La realidad es calidoscópica, es posible que el fotógrado esté obligado a una selección, en ese sentido, elige un mundo por el que opta, así también una clase, quizás. La estética también está relacionada con la clase social, mira Helmut Newton sus tacones y caniches, mira Gervasio Sánchez y las minas de racimo.

anitasmile ha dit...

Hola!
parece increíble pero fue genial descubrir que el que va agarrado a la parte derecha del tranvía 36- el de blanco- junto a sus dos amigos...es mi padre!
Buen blog!
Gracias!