domingo, junio 24, 2012

Tàpies, Realidades Fragmentarias


 
(…) deixant les coses una mica suggerides només, això sol eixamplar moltíssim l’associació d’idees que crec interessant de provocar en l’espectador. Al principi no ho analitzava pas, però últimament he estudiat una mica l’art de l’Extrem Orient, en el qual aquesta ambigüitat és tan important, i m’he adonat que només dibuixant lleugerament les coses, l’espectador es veu obligat veritablement com a completar-les amb la seva imaginació. Això obliga a una espècie de participació de l’espectador en l’acte de creació que trobo que és molt important.
 Antoni Tàpies, La realitat com a art, Barcelona: Laertes, 1982


Vint-i-una invencions núm. 6, 2001
Pintura sobre paper
49,5 x 63,5 cm
Colección particular, Barcelona
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
 
Vint-i-una invencions núm. 10, 2001
Tinta y lápiz sobre papel
50 x 63,5 cm
Colección particular, Barcelona
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
 
Antoni Tàpies. Cap braços cames cos
Exposicions i activitats
22/6/2012 Fins a 4/11/2012

La exposición "Antoni Tàpies. Cap braços cames cos", centrada en los últimos diez años de creación del artista, despliega en diversos espacios a lo largo del edificio que alberga su Fundación una selección de obras que tienen al cuerpo como objeto central de análisis y percepción creativa. Cuerpos desmembrados, cabezas, pies, sexos, troncos que nos hacen sentir y explorar la fuerza, la crueldad, la sensualidad de la condición humana.

Cames, 2001
Técnica mixta y collage sobre madera
270 x 220 cm
Cortesía de la Galerie Lelong
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
 
Membres, 2002
Técnica mixta y collage sobre madera
195 x 130 cm
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
 
Creu i copa, 2003
Técnica mixta sobre madera
200 x 340 cm
Cortesía de la Galerie Lelong
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
 
Dos cossos, 2008
Pintura sobre madera 
100 x 81 cm
Colección particular, Barcelona
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
 
Esbós i xifres, 2010
Pintura y lápiz sobre papel
100 x 80 cm
Cortesía de The Pace Gallery, Nueva York
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
 
Cos lligat, 2010
Técnica mixta y collage sobre madera
170 x 200 cm
Colección particular, Milán
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
 
Cames, 2010
Técnica mixta sobre madera
65 x 162 cm
Colección particular, Barcelona
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia


7 comentarios:

tecla dijo...

Siento que todos estos cuadros nos hablan de la percepción de su propia muerte.
El miedo y la descomposición de la vida nos contemplan a través de ellos.
Y realmente asustan.

ixilik dijo...

Con tapies, solo puedo decir , que me cambia el rítmo de la respiración
Esta vez más que siempre , me llena

Joaquinitopez dijo...

Jopeta voy a quedar fatal como un patán pero Tapies me puede. Se me atraganta. Reconozco mi inferioridad o mi insensibilidad o mi ignorancia, o las tres cosas, pero me puede.
Un avergonzado abrazo.

MM de planetamurciano dijo...

Que injustos hemos sido en este país con Tapies, un artista tan profundo y tan poco valorado. Hasta en su muerte tuvo que aguantar infamias, que la cosa tiene una teeeela.

Uno dijo...

No se en qué momento, Tapiés perdió el favor de la crítica,.. A mi me gusta su obra. Menos estas mutilaciones.

un abrazo

senses and nonsenses dijo...

pues yo no le pillo el punto.
le respeto, pero no me llega...

Xavier dijo...

Tapies es eixís. T’agrada o NO t’agrada. El que no es pot negar es la personalitat i la immensa força de les seves obres.
Incomprès, genial, sublim, banal......mil i un adjectius es poden dir d’ell, i un que crec que el defineix t’agradi o no el seu art “ únic ”.