(…) deixant les coses una mica suggerides només, això sol eixamplar moltíssim l’associació d’idees que crec interessant de provocar en l’espectador. Al principi no ho analitzava pas, però últimament he estudiat una mica l’art de l’Extrem Orient, en el qual aquesta ambigüitat és tan important, i m’he adonat que només dibuixant lleugerament les coses, l’espectador es veu obligat veritablement com a completar-les amb la seva imaginació. Això obliga a una espècie de participació de l’espectador en l’acte de creació que trobo que és molt important.
Antoni Tàpies, La realitat com a art, Barcelona: Laertes, 1982
Pintura sobre paper
49,5 x 63,5 cm
Colección particular, Barcelona
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
Vint-i-una invencions núm. 10, 2001
Tinta y lápiz sobre papel50 x 63,5 cm
Colección particular, Barcelona
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
Antoni Tàpies. Cap braços cames cos
Exposicions i activitats
22/6/2012 Fins a 4/11/2012
La exposición "Antoni Tàpies. Cap braços cames cos", centrada en los últimos diez años de creación del artista, despliega en diversos espacios a lo largo del edificio que alberga su Fundación una selección de obras que tienen al cuerpo como objeto central de análisis y percepción creativa. Cuerpos desmembrados, cabezas, pies, sexos, troncos que nos hacen sentir y explorar la fuerza, la crueldad, la sensualidad de la condición humana.
Cames, 2001
Técnica mixta y collage sobre madera
270 x 220 cm
Cortesía de la Galerie Lelong
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
Membres, 2002
Técnica mixta y collage sobre madera
195 x 130 cm
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
Creu i copa, 2003
Técnica mixta sobre madera200 x 340 cm
Cortesía de la Galerie Lelong
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
Dos cossos, 2008
Pintura sobre madera 100 x 81 cm
Colección particular, Barcelona
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
Colección particular, Barcelona
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
Esbós i xifres, 2010
Pintura y lápiz sobre papel100 x 80 cm
Cortesía de The Pace Gallery, Nueva York
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
Cos lligat, 2010
Técnica mixta y collage sobre madera170 x 200 cm
Colección particular, Milán
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
Cames, 2010
Técnica mixta sobre madera65 x 162 cm
Colección particular, Barcelona
© Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / Vegap
fotografía: © Gasull Fotografia
Siento que todos estos cuadros nos hablan de la percepción de su propia muerte.
ResponderEliminarEl miedo y la descomposición de la vida nos contemplan a través de ellos.
Y realmente asustan.
Con tapies, solo puedo decir , que me cambia el rítmo de la respiración
ResponderEliminarEsta vez más que siempre , me llena
Jopeta voy a quedar fatal como un patán pero Tapies me puede. Se me atraganta. Reconozco mi inferioridad o mi insensibilidad o mi ignorancia, o las tres cosas, pero me puede.
ResponderEliminarUn avergonzado abrazo.
Que injustos hemos sido en este país con Tapies, un artista tan profundo y tan poco valorado. Hasta en su muerte tuvo que aguantar infamias, que la cosa tiene una teeeela.
ResponderEliminarNo se en qué momento, Tapiés perdió el favor de la crítica,.. A mi me gusta su obra. Menos estas mutilaciones.
ResponderEliminarun abrazo
pues yo no le pillo el punto.
ResponderEliminarle respeto, pero no me llega...
Tapies es eixís. T’agrada o NO t’agrada. El que no es pot negar es la personalitat i la immensa força de les seves obres.
ResponderEliminarIncomprès, genial, sublim, banal......mil i un adjectius es poden dir d’ell, i un que crec que el defineix t’agradi o no el seu art “ únic ”.